طراحی ویلا کلاسیک

ما مشتاق هستیم محیط ، نما و فضای داخلی و بیرونی شما را زیبا کنیم

طراحی نما سبک کلاسیک از قدیمی ترین سبک های طراحی معماری به شمار می آید که هنوز طرفداران زیادی دارد.متاسفانه در جامعه کنونی برداشت غلط عام جامعه از سبک کلاسیک این است که هرچه کار مجلل تر باشد یعنی طراحی به سبک کلاسیک بیشتر نزدیک تر است در صورتی که اشرافی گرایی قسمتی از ذهن طراح می باشد

خب باتوجه به توضیحات بالا سبک مدرن هم می تواند لوکس باشد البته این را هم در نظر داشته باشید که نمی توان طراحی کلاسیک و مینیمال داشت چرا که اصول و ویژگی های دو سبک در نقطه مقابل یکدیگر هستند.  به این علت است که سبک کلاسیک را با لوکس بودن یک فضا مترادف می دانند اما در عین حال ما و شما به عنوان یک معمار می بایست وجه تمایز این سبک ها را بدانیم.

این نما که با عنوان نمای رومی نیز مردم به زمان عامیانه شناخته شده است، در کشور ما سابقه زیادی ندارد، پیشینه آن احتمالا به دو سه دهه بیشترنمی رسد . این نما مورد پسند عده ای خاص از مردم و سازندگان قرار گرفته. یکی از دلایل محبوبیت این نما عدم وجود سبک خاصی در نماهای امروزی و مدرن، که نظر مردم را به خود جلب کرده و اینکه از لحاظ حسی به دلیل وجود معیارهایی در این نما از جمله تقارن، جزئیات زیاد، تناسبات طلایی و... به واسط متریالی مانند سنگ، می تواند حس عظمت، زرق و برق و نوعی از خودنمایی را به معرض نمایش قرار داده که از ویژگی هایی هست که میتواند باعث رضایت مشتری می شود. این شیوه نماسازی در نبود سبک زیبا، شاخص و قابل قبول طراحی نما کلاسیک اکنون بخش قابل ملاحظه ای از طراحی نماهای کشور را به خود اختصاصمی دهد.

طراحی ویلای کلاسیک برای نشان دادن شکوه و عظمت بنا، اهمیت می دهد. معماران این سبک از طراحی را کاملا بی زمان می نامند. در یونان خانه خدایان خود را با استفاده از سبک کلاسیک طراحی شده اند. تا عظمت و بزرگی خدایان خود را بهنشان دهند . در معماری سبک کلاسیک را به عنوان، یک سبک بی عیب و نقص می شناسند.

طراحی ویلای کلاسیک شامل نکات زیادی در ارتباط با بهترین طراحی ویلا می باشد که رعایت کردن تمامی این نکات در آخر منجر به ایجاد پروژه ای جذاب برای شما عزیزان می باشد . در زمینه اصول طراحی ویلای کلاسیک، شرکت های معماری وظیفه سنگینی در خصوص راهنمایی آن دارند و باید به صورت کامل این موارد توسط معماران باتجربه مدنظر قرار گیرد.

در این جا ما قصد داریم طیف گسترده ای از برنامه های طراحی ویلای کلاسیک را ارائه دهیم که طراحی با کیفیت بالا و زیبایی شناسی کلاسیک را نشان دهد. برنامه های طراحی ویلای کلاسیک برای هر منطقه از کشور بی نظیراست طراحی سنتی و ویژگی های دلپذیر آنها باعث می شود که در بین بسیاری از افراد که به دنبال ساخت ویلاهای جدید هستند، طراحی ویلای کلاسیک جذاب و خاص باشد.

سبک کلاسیک ، گونه‌ای از سبک های معماری است که از عناصر برگرفته از معماری دوران کلاسیک روم و یونان به وجود آمده است. بیشتر سبک‌های معماری که پس از رنسانس در اروپا‌ شکل گرفته است می‌توانند معماری کلاسیک محسوب شوند. این تعبیر گسترده از این اصطلاح توسط جان سامرسون در کتاب زبان کلاسیک معماری آمده است. شیوه‌های کلاسیک – دوریک، یونیک و کرنتین – که در معماری سبک گرای قرن ۵ پیش از میلاد یونان معنی دارند در معماری قرن اول گال‌ها دوباره به کار گرفته می‌شوند و از آن زمان بار‌ها و بار‌ها تکرار شده اند.

ویژگی های سبک کلاسیک

ستون های کلاسیک : در بسیاری از طراحی ویلای کلاسیک از ستون هایی در قسمت جلوی این طرح استفاده می کنند و یک ثر ماندگار خلق می شود.

متعادل، متقارن : طراحی ویلای کلاسیک اغلب دارای احساس تعادل و تقارن ، چه در فضای بیرون و چه در خارج از خانه هست.

پشت بام و خوابگاه : در طراحی ویلای کلاسیک پشت بام های شیب دار با چندین خوابگاه در آن ها طراحی می شوند.

در طراحی ویلای کلاسیک معمولا طبقه ها باز در نظر گرفته می شوند و ویژگی های کلاسیک و سنتی بیشتر این نقشه ها را توصیف می کند. آشپزخانه ها ، اتاق های نشیمن و اتاق های ناهار خوری در طرح خانه اصلی هستند و به روشی باز طراحی می شوند.

طراحی ویلای کلاسیک از محبوب ترین طرح ها هست و ویژگی ها و عناصر معماری آنها زیبایی و ظاهری زیبا و سنتی را ایجاد می کند. برای طراحی ویلای کلاسیک مدرن ، معماری کاملی ، سازه و طراحی داخلی خطوط کلاسیک را با عناصر معاصر ترکیب کرده و چشم انداز تازه ای را برای ویلا خلق می کند.برای طراحی ویلای کلاسیک به این سبک یک دکوراسیون داخلی پویا و اصیل روبرو هست و در همه اتاقها ترکیب کاملی از عناصر معاصر و کلاسیک وجود دارد. نتیجه طراحی مدرن ویلای کلاسیک، خانه ای کلاسیک معاصر هست که در همان زمان تازه هست. چیزی که یک سبک کلاسیک و زیبا در رابطه با یک طراحی ویلای کلاسیک دور هم جمع می کند، عناصر تعیین کننده ای هست که توسط معماران با دقت یکپارچه می شوند.

از معیار های اصلی طراحی ویلای کلاسیک از معماری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. طرح و الگویی که در طراحی ویلا کلاسیک، خلق می شود، معمولا به صورت گل دار، راه راه و شطرنجی هست. که هم در داخل و هم در محوطه ویلا استفاده می شود.

2. در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا و المان های ان، از خطوط منحنی برای القای احساس ارامش استفاده می کنیم. این خطوط منحنی می تواند در پارچه کوسن و بالش ها و رو تختی استفاده شود.

3. قرنیز های دیوار و همچنین گچ بری های سقف و ستون ها باید کاملا قدرتمند و با ظرافت طراحی و اجرا کنیم. رنگ مورد استفاده برای انها معمولا سفید هست.

4. در تمام طراحی ویلا و المان های مورد استفاده در ویلای کلاسیک، باید نظم، تناسب و تقارن رعایت کنیم.

- از ویژگی های مهم در طراحی ویلای کلاسیک، استفاده از متریال هایی مانند چوب، اجر و سنگ و یا هر نوع مصالح سنتی هست.

- طراحی نما و فرم این سبک بسیار پیچیده تر از سبک مدرن می باشد.

- در داخل ساختمان از تکنولوژی و امکانات به روز شده استفاده می کنیم.

- در نمای ساختمان ویلا از نور پردازی به صورت اصولی و کاربردی استفاده می کنیم.

- در نما و طراحی بنا از تناسب و نظم استفاده می کنیم.

- در طراحی ویلای کلاسیک معمولا از رنگ های سفید و رنگ کرم در طراحی نما استفاده می کنیم.

- در طراحی ویلای کلاسیک باید در انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی بسیار دقت کنیم زیرا در این سبک از طراحی نمی توان از هر رنگی استفاده کرد. بلکه در این سبک برای نشان دادن قدرت و عظمت طراحی باید از رنگ های خنثی استفاده کرد. رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی ویلا باید دارای احساس قابل اعتماد بودن، ظرافت، رسمیت و قدرت باشد.

- رنگ های زرشکی، یشمی، کرم، قهوه ای، سرمه ای، سدری، صورتی، طلایی، برنز، سفید و مشکی در طراحی ویلای کلاسیک بسیار مناسب و پر کاربرد هستند. نکته قابل توجه در طراحی داخلی ویلا های کلاسیک، استفاده از یک یا دو رنگ ذکر شده در کنار هم است. و نمی توان تمام رنگ ها را به طور همزمان در یک طراحی استفاده کرد.

- استفاده از چوب طبیعی مانند چوب بلوط، ماهون، گیلاس، گردو و سرو و ... ویژگی سبک کلاسیک را در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا بوجود می اورد.

طراحی سازه در این ویلای کلاسیک با توجه به تعدد ستون ها و نیاز به نمایش سر ستون و پاستون ها، معمولا جانمایی ستون ها در دید و محلی واقع شده که بیشترین بازده بصری را دارند.

برخلاف طراحی مدرن که ستون ها دیده نمیشوند همچنین در طراحی ویلای کلاسیک به علت ابزار ها و کارهای زیادی که بر روی سقف ها و دیوار ها صورت می گیرد، امکان تعبیه سقف های کاذب به مراتب بیشتر است و در طراحی تاسیسات سبک کلاسیک به راحتی امکان مخفی کردن دریچه های تهویه و سایر تاسیسات سقفی و پنهانِ بنا در محیط کاذب سقف و دیوار هست.

تقارن

طراحی ویلا کلاسیک همه چیز در تقارن می باشدو تعادل را در همه قسمت‌های آن باید رعایت شود.
فرشها، مبلمان، تابلوهایی که بر روی دیوار قرار دارند، نقش و نگار‌های سقف و دیوار، همه و همه در توازن و تعادل باید باشند.
بعضی از افراد این شیوه را دوست ندارند و به سبک‌های مدرن و تلفیقی علاقه بیشتری دارند، چرا که روحیه تنوع طلبی دارند، اما اگر شما فردی هستید که بیشتر خواهان نوعی آرامش و تجمل گرایی هستید  در این نوع از ویلا‌های احساس آرامش بیشتری می‌کنید، احتمالا ساخت یک ویلای کلاسیک مناسب شما خواهد بود و حتما برای فضایی پر از آرامش از سبک لاسیک استفاده کنید.

در طراحی کلاسیک معمولا از زاویه‌های تیز پرهیز می کنیم و سعی بر این داریم که تا حد ممکن از خطوط منحنی استفاده کنیم ، چرا که حس آرامش در آنها بیشتر می باشد.
همچنین سعی بر این داریم نگاه مخاطب را به جزئیات بیشتر کنیم.

مشخصه های تاثیر گذار در ویلای کلاسیک

ستون ها:  المان های بسیار شناخته شده و بارز در طراحی ویلای کلاسیک، استفاده از ستون هایی با ارتفاع زیاد و تزئینات با شکوه، در ورودی بنا و در اطراف ساختمان ویلا می باشد.

 نور پردازی : استفاده از دیوار کوب ها، لوستر های بزرگ بلورین و یا از جنس برنج، استفاده از چراغ خواب و آباژور ها در طراحی ویلای کلاسیک، بسیار مرسوم می باشد. نور پردازی در این سبک بسیار حائز اهمیت هست و باید به صورت کاملا قرینه و با نور های خنثی مورد استفاده قرار بگیرد. برای اتاق خواب ها می توان از لوستر های کوچک با نور های ملایم استفاده نمود.

سقف بنا: ارتفاع سقف ها در طراحی ویلای کلاسیک بسیار بلند بوده. و همچنین از گچ بری های ظریف برای القا کردن احساس عظمت و قدرت در داخل و نمای ویلا استفاده می شود. این گچ بری ها می تواند مخفی کننده سیستم های تهویه مناسب در سقف ها هست. گرم و سرد کردن این فضا ها به دلیل متراژ و ارتفاع بالا با استفاده از سیستم های گرمایش و سرمایش معمولی تقریبا غیر ممکن هست. به همین منظور می توان از فن های مناسب در سقف به منظور انجام این کار استفاده نمود.

 کف پوش ها: برای اجرایی کردن کف پوش های ویلا های ساخته شده به سبک کلاسیک می توان از مصالحی مانند چوب و سنگ طبیعی استفاده کرد. زیرا مصالح طبیعی می توانند تداعی کننده احساس زندگی و نشاط در فضای داخلی ویلا شوند.