طراحی نمای ایرانی

ما مشتاق هستیم محیط ، نما و فضای داخلی و بیرونی شما را زیبا کنیم

نما و پوسته هر شهر بیانگر هویت، تاریخ و میراث آن شهر محسوب میشود. لذا دقت در طراحی،اجرا و هماهنگی نماهای شهری و برون شهری میتواند باعث ارتقاء کیفیت بصری و هویت بخشیدن به شهر شود.

جزئیات بیشتر طراحی نما ایرانی

امروزه برچیدن سبکهای معماری در نمای ساختمانهای شهری نوعی بی هویتی در مولفه های فرهنگی و اجتماعی معماری و گونهای عدم یکپارچگی و پیوستگی در مفاهیم مرتبط با معماری در حوزه نماهای شهری را بوجود آورده است.

در سالهای اخیر برای احیاء هویت معماری ایرانی اسلامی اقداماتی چون الگوسازی در بافتهای فرسوده، تدوین ضوابط طراحی نما و برگزاری مسابقات طراحی صورت گرفته که از نتایج آنهاقبول سهم مشترک حوزه عمومی و خصوصی بر نما است؛ اما این ناهمگونی همچنان باقی است.

با طراحی نمای ایرانی بیشتر آشنا شوید

امروز با عکس های نمای ساختمان ایرانی و طراحی های متفاوت نمای ساختمان در ایران در سایت معمار آقار همراه شما دوستان و همراهان عزیز هستیم.

تماشای عکس های نمای ساختمان ایرانی این امکان را برای ما فراهم می آورد تا با نگاه دقیقتری به ایده های بومی نگاه بی اندازیم. حتما شما نیز تا به حال با تماشای نمای خارجی ساختمان های ایرانی در محل زندگی و یا مسیرهای رفت آمد خود به ارزیابی نمای ساختمان های مختلف پرداخته اید و طراحی نما و ایده های به کار رفته در آن ها ذهن شما را به خود مشغول کرده است  در ادامه ما نیز قصد داریم با نشان دادن چند نمای ساختمان ایرانی که دارای طراحی های زیبا و بومی می باشند به شما در این زمینه کمک کنیم.

نمونه طرح های معماری ایرانی در تهران

به منطقه یوسف آباد می رویم در آنجا ساختمان اداری ویرا را مشاهده مینمایید یوسف آباد که یکی از مناطق پر تردد استان تهران می باشد، قرار گرفته است. در طراحی نمای این ساختمان فاکتورهایی چون شفافیت جهت بهره مندی از نور طبیعی در فضای داخلی و همچنین ایجاد نمای صلب متناسب با چشم انداز شهری در الویت قرار داشت. از این رو پوسته دوم نما از لوورهای آلومینیومی عمودی پیش ساخته طراحی شد که به کرتن وال پشت آن می چسبیدند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. این ساختمان توسط شهاب علیدوست و همکاران طراحی شده است.